Salg og salgsanalyse

Efter kurset kan du selvstændigt planlægge og udføre generelle opgaver inden for salg, markedsføring og kundeservice. Du kan også varetage opgaver indenfor præsentation, kalkulation og relationsopbygning samt på grundlæggende niveau gennemføre markedsanalyser.

Kurset retter sig mod ufaglærte medarbejdere, der arbejder med salg og kundeservice i handelsvirksomheder.

Deltageren kan afdække kundernes købsadfærd, herunder vurdere kundens præferencer for bæredygtighed, og kan udvikle og fastholde kunderelationer. Deltageren kan vurdere forskellige salgskanaler herunder e-handel. Deltageren kender til forskellen mellem transaktions- og relationsmarkedsføring. Deltageren kan kalkulere priser og avancer og udarbejde salgs- og tilbudsmateriale. Deltageren kan anvende personlig planlægning som redskab i det personlige salgsarbejde. Deltageren kan afdække, analysere og vurdere virksomhedens konkurrencesituation på et udvalgt marked, herunder arbejdet med markedsanalyser. Deltageren kan ud fra forståelse for forretning og bæredygtighed medvirke til værdiforøgelse i virksomheden. Deltageren kan medvirke til at udvikle virksomhedens interne information og kommunikation med henblik på øget kundeorientering i virksomhedens forretningsgange. Deltageren kan planlægge, styre og organisere salgsaktiviteter. Deltageren kan selvstændigt præsentere salgs- eller markedsføringsprojekter. Deltageren kan udarbejde markedsføringsplaner, herunder beregning af salgs- og markedsføringsomkostninger. Deltageren kan udarbejde salgsbudgetter på baggrund af prognose for fremtidig efterspørgsel og evt. fokus på bæredygtighed. Deltageren kan i salgsarbejdet anvende og vedligeholde data i fx et CRM-system, herunder bæredygtighedens betydning for kunden. Deltageren kan anvende præsentations-, spørge- og forhandlingsteknik. Deltageren kan deltage i planlægning af salgsarbejdet. Deltageren kan selvstændigt og med afsæt i virksomhedens parametermix arbejde med salg, rådgivning og betjening. Deltageren kan vurdere salgets økonomi og bæredygtighed med henblik på at understøtte salgsarbejdet i en verden, hvor bæredygtighed har stigende fokus.

Dette kursus udbydes ikke i øjeblikket.

Du kan kontakte de skoler, der er godkendt til at udbyde kurset, hvis du vil vide mere.
Skoler som kan udbyde kurset

Nedenfor ser du en liste med skoler, som ikke har hold på holdlisten. Kontakt en af skolerne for at opfordre dem til at oprette hold.

  • ZBC - Zealand Business College
    Ahorn Alle 3-5, 4100 Ringsted
  • 5578 8888
  • zbc@zbc.dk
  • Skriv mig op
  • Aalborg Handelsskole, Hovedafdeling
    Strandvejen 25, 9000 Aalborg
  • 9936 4600
  • ah@ah.dk
  • Skriv mig op
Træ- og Møbelindustriens Kompetencefond TMKF

Træ- og Møbelindustriens Kompetencefond (TMKF) yder støtte til medarbejdernes selvvalgte uddannelse inden for Træ- og Møbeloverenskomsten og Piano- og Orgeloverenskomsten.

Industriens Kompetenceudviklingsfond IKUF

Industriens Kompetenceudviklingsfond (IKUF) yder støtte til medarbejdernes selvvalgte uddannelse inden for Industriens Overenskomst, Industriens Funktionæroverenskomst, Overenskomsten for slagteområdet mellem DI og Fødevareforbundet NNF samt Den fødevareindustrielle overenskomst mellem DI og Fødevareforbundet NNF.

Kompetencefonde.dk
AL Efteruddannelses Kompetencefond ALEU

AL Efteruddannelses Kompetencefond støtter selvvalgt uddannelse, der kan bruges inden for overenskomstens arbejdsområde (Industri- og VVS-overenskomsten).