Dialog og samarbejde i den offentlig forvaltning

Efter kurset kan deltageren indgå i et professionelt samspil med borgere og andre samarbejdspartnere i deres kontakt med den offentlige forvaltning. Desuden kan deltageren håndtere konflikter og nedtrappe konflikter.

Kurset retter sig mod kontoruddannede medarbejdere eller medarbejdere med lignende kvalifikationer, som arbejder med administrative opgaver i den offentlige forvaltning såvel centralt som decentralt.

Deltageren kan indgå i et samspil og samskabelse med borgeren og/eller andre samarbejdspartnere på en respektfuld og professionel måde, i deres kontakt med den offentlige forvaltning.Deltageren får viden om vigtigheden af at kende sine kollegers kompetencer og have et fagligt overblik over sin arbejdsplads, så deltageren kan agere navigatør for borgeren og/eller andre samarbejdspartnere for at yde den bedste service.Deltageren kan møde borgeren og/eller andre samarbejdspartnere på en konstruktiv og imødekommende måde og kan kommunikere, samarbejde og finde veje sammen med borgeren og/eller andre samarbejdspartnere i et samspil med kolleger og andre myndigheder.Desuden kan deltageren, via viden om teknikker til håndtering af konflikter og viden om borgerens og/eller samarbejdspartnerens ressourcer, behov og ønsker, håndtere konflikter og bevidst anvende viden om kropsholdning og -sprog i forhold til at nedtrappe konflikter.
Skoler som kan udbyde kurset

Nedenfor ser du en liste med skoler, som ikke har hold på holdlisten. Kontakt en af skolerne for at opfordre dem til at oprette hold.